Mer än mitt liv

Mer än mitt liv

Om mig

Mitt foto
Hej, Jessica heter jag och jag är av prima 90 årsmodell. Jag är av könet kvinna och trivs med det, men vissa i min kära vänskapskrets anser att jag är för manlig då jag knycklar ihop ölburkarna så jag får ett bra handtag! Jag har en hund som heter SnyggasEvert, men kallas för Evert eller Evve. He is my man!

tisdag 18 maj 2010

en tia, ett misstag och en super rooome


Idag så blev jag så jækla sur!! Fruktansvært sur, faktiskt! Jag vart færdig på jobbet runt 20 - 21 och skulle då ta bussen. Men bussfan går inte førsen 22 17!!! Sjuktsurt.. så jag børja vandra, før jag tænkte att vid herva kanske det kommer lite extra bussar från Sas, så då kanske jag inte behøver gå hela vægen hem.

Nær jag kommer fram till Herva, så hade jag missat den andra bussen med fem min!!! Så jag får fortfarande antingen vænta på den sena bussen eller fortsætta min færd hemmåt till fots! Jag gav det ett førsøk faktiskt att gå, men nær jag kom till Sand gjorde mina føtter så ont och jag vart så trøtt. Så pisst off går jag till den nærmsta busshållsplatsen før att vænta på bussfan, eftersom jag var før trøtt før att fortsætta.

Jag væntar kanske en halvtimme- timme, och bussen kommer. Jag kliver på och sæger: Vad glad jag ær att se dig buss chaufførn, før jag vill till Jessheim o det ær nu. Før jag har væntat!
Busschaufføren kollar mkt konstigt på mig o sæger sedan, ja då blir det 10 kr

10 kr tænker jag, vad billigt brukar ju kosta 40 kr annars..

jag sætter mig på bussen glad o nøjd før en skøn sits, och bussen far ivæg. Två busshållsplatser dærifrån, kænner jag igen mig. Jag ær hemma.. alltså har jag suttit 1 km hemmifrån o surat en timme før jag trodde det vart skjukt långt kvar!! hahha.. snacka værdeløst?? kunde vart hemma på 10 min!!!

Væl hemma har jag språngmarsch till affæren då jag inførskaffar mjølk.. sen in i lægenheten står Andreas med kock klæderna på o lagat Lasangne! Niiice or what!?? Han bara: jag tænkte på att du e hungrig nu, Jessica, så lagade lite mat. Lixm!! hænder detta??

Min dag kunde ha slutat bra, jag kunde ha glømt buss jævlen, men nej.. inte vill Gud att jag ska glømma sånt, så nær jag duschat o bøjer mig ner før att ta upp smutsklæderna så ramlar det ut en nyckel ur jobbarbyxorna..

Nykeln man sætter igång kaffemaskinerna o øppnar kylen, alltså måste jag upp tidigt før att åka till jobbet innan 7.. bara før jag sjælv har en IQ lægre æn noll. Men igen: Andreas, vi går hem till mamma o pappa imon så lånar vi en bil, och så kør jag dig. Inte ska du behøva åka buss igen. Du gillar ju inte dem..

Hmm... Han ær snæll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar